She Runs Sthlm

Då var första träningen med RunClub-gruppen avklarad! Vi var i Humleparken (tror jag den heter) (Kul att jag var där för några år sedan och tog kort, och sen dess har jag undrat var det var. Det visade sig vara skitnära Kungsgatan...).
Vi började med att träna löpstyrka med höga knän och så vidare. Redan här började jag ångra att jag inte sprungit på länge, hahaha... Sedan gick vi över till intervallträning, trappan tror jag den hette. Är verkligen helt lost när det gäller teorin - jag springer bara. Man skulle iaf springa i 4 minuter, gå i 2 minuter, springa i 2 minuter, gå i 1 minut, springa i 1 minut och gå 30sek. Alltså vila hälften av tiden man sprang. Just intervallträningen är så svår att få till själv, så det är guld att få vara med i en grupp då någon klockar oss! Jag har ju som bekant saker att göra hela tiden, men så fort jag får en lucka ska jag se till att vara med och springa. Det är ju så mycket roligare att springa i grupp :)
Tröjor fick vi också, sponsrade av Nike, och jag är lika cool som vanligt. Nu ska jag kasta mig i duschen och sedan plugga typ hela natten. Så går det när man ska ut och roa sig! :) Sleep tight bästaste läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0