Kalabalik på KTH

Kom nyss hem från skolan där jag skrev analogtentan. Jag försökte iaf. Jag satt kvar tills jag försökt lösa alla uppgifter och började bli less (dvs. när chokladen tog slut...). Då gav jag upp, samlade ihop papperen och gick fram till tentavakten för att lämna in. Det var då karusellen drog igång.
 
Jag räckte fram tentan och mina svar till henne och lade formelsamlingen och papperen som blev över åt sidan. Hon tittade på pappershögen, blängde på mig och sa "Jaha, vad är det där då?". Det är bara formelsamlingen, svarade jag, den behöver man inte lämna in tillsammans med tentan. "Men den där då, den ska ju lämnas in?", svarade hon och pekade på diagrampapperet längst upp i högen. Ja, men jag har ju inte använt den, sa jag och visade att papperet var blankt. "Nähä, varför inte det då?!", sade hon med irritation i rösten. "Därför jag inte kunde svara på den frågan.", svarade jag lugnt och beskedligt. Då ställde hon sig upp, skrek "HAR DU INTE SVARAT PÅ ALLT BEHÖVS DEN INTE RÄTTAS HELLER, JÄVLA SKITUNGE!!!!", och rev sönder tentan i två delar.
 
Där stod jag med en ursinnig tentavakt och en tenta delad på två. Folk utanför salen hörde hennes utbrott och började flockas runt fönstren, samtidigt som alla i klassrummet skrek "FIGHT, FIGHT, FIGHT!" och slog i bänkarna. Tentavakten drog upp ärmarna och förberedde sig på slagsmål. Jag likaså. Hon fick in en högersving över käkbenet på mig samtidigt som kursansvarige kom in i salen och bevittnade smällen. Han lyckades ingripa och ringde sedan polisen, som kom dit i ilfart och fängslade tentavakten. "JAG HAR DITT PERSONNUMMER, JAG SKA TA REDA PÅ VAR DU BOR - OCH DÅ BLIR DET INTE LÄTT FÖR DIG, DIN LILLA SKIT!", skrek hon medan hon eskorterades ut från salen med handklovar på.
 
OKEJ, det kanske inte var riktigt så då. Det KAN ha varit så att hon bad om legitimation och sedan lät mig gå. Att ni ska vara så noga jämt.
Mina inlägg ska inte läsas med en nypa salt. De ska läsas med en burk salt. Och lite svartpeppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0