Med andan i halsen

Tentan är klar och jag har sommarlooooov! Jag kunde alla uppgifter utom en, vilket innebär att jag har 9 poängs slarvfelsmarginal. Underbart!
 
Jag hann inte så mycket mer än att komma hem och pusta ut innan mamma ringde. Det var akut personalbrist på ICA och schemaläggaren bönade och bad om att jag skulle komma hem en dag tidigare. Så är det att vara eftertraktad :) Så jag får byta ut min "fira sommarlovet i solen på balkongen"-kväll mot en "springa runt som en yr höna och packa och förbereda"-kväll. That's right, imorgon lämnar jag storstadslivet för lilla Bjästa och livet bakom kassan på ICA! Hoppas bara att det inte är alltför mycket folk efter vägarna då det är röd dag och allt...
 
Idag är det full fart med studentfirande här i Stockholm. Det är så himla kul att titta på alla studenter som åker runt och öser på flaken - det är ren och skär lycka! Jag förstår inte alla bitterfittor som klagar på flakåkandet. Det är en dag om året, och när man tagit sig igenom gymnasiet är man banne mig värd att få ösa jävel på ett lastbilsflak några timmar om man vill det. 
De största skillnaderna jag märkt på vårt firande hemma i Övik och stockholmarnas firande är: 
  1. Vi lade ner tid på musiken. De har en tuta på lastbilen, och that's it. Hej tinnitus :)
  2. Vi drack spriten. De häller ut den på varandra och folk som tittar. Men det är väl så med stockholmare, det ska vaskas.
Nu ska jag återgå till packandet. Tjolahopp! 
Glada studenter utanför läggan :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0