Söndag

Så var det söndagkväll. Igen. Det är alltid söndag oftare än fredag. Konstigt det där.
 
Idag har jag iaf varit ute och ridit Freja. Skulle egentligen rida ut med en i stallet, men då hon tog sån tid på sig for jag iväg själv istället. I början av ridturen kändes allt så himla klockrent, hon tog stöd av tygeln men bar sig själv och hade inga som helst tendenser att hänga sig i den, hon höll ett lagom tempo och min sits kändes ovanligt stabil. Sedan började vi galoppera och allt förstördes. De flesta hästar tycker det är roligt att galoppera och får mer bjudning då, men inte Freja. Rörde jag tygeln det minsta lilla bröt hon av till trav. Jag får verkligen kämpa för att hålla igång henne och det känns som att vi bara motarbetar varandra. Min positiva ridkänsla försvann SÅ snabbt och jag blev bara besviken istället. Menmen, det är bara att ta nya tag. Till veckan tänkte jag lägga in ett till dressyrpass på ridplan. Det kanske går bättre då.
 
Nä men herrejösses, Bolibompa tog ju slut för flera timmar sen! Hopp i säng, imorrn ska jag upp tidigt och programmera innan skolan. Dagen kunde inte börja bättre. Typ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0