Dressyrträning med Freja

Bjuder på film idag igen! ;) Hon hängde sig väldigt mycket i händerna i början så jag fick börja med att få henne att tänka framåt hela tiden (brukar ofta få börja med det faktiskt), öka så mycket som möjligt på långsidorna och korta på kortsidorna. Sedan lägger jag in lite ryggningar (för er som inte är så insatta, rygga betyder backa ;)), övergångar skritt-trav-halt-trav osv för att hon ska svara snabbt på hjälperna både fram och tillbaka. Jag tror att vi tränat lite väl mycket på halt från galopp, för nu gör hon hellre halt än saktar av till trav efter galoppen, haha! Det kommer ni se några gånger på filmen också. När jag fått henne fram för skänkeln och så att hon inte hänger lika mycket i tyglarna kollar jag bara av så hon är mjuk i båda sidorna och formar sig runt skänklarna innan jag börjar jobba lite mer med galoppen. Tycker att hon gjort stora framsteg nu på slutet faktiskt! Dags att börja kräva lite form snart tror jag :) Men nu ska jag inte tråka ut er med mer text, ni får helt enkelt kolla på filmen om ni är mer intresserade ;)


Kommentarer
Postat av: Bea

Vad duktig du är! =) Ni har ju verkligen gjort fina framsteg. Och det syns ju att hon söker sig nedåt! =) Heja heja!

2012-05-13 @ 21:14:44
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: ida

vad fin och mysig hon är:D får ju lust att komma å hälsa på er haha:)

2012-05-14 @ 10:43:36
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja! Ni kommer att bli ännu bättre med mer tid! =D Hur är det med Victor då? Står han kvar eller är han såld?



Nja vi har inget inplanerat meen...Dressyren kan vi ju glömma nu men hoppningen skulle vara roligt att försöka oss på igen... dock så väntar jag hem sadelprovare så att Dino äntligen ska få sig en ordentlig sadel som jag kan hoppa i! =) Bomlöst är inget att rekomendera vid hoppning! ;) Vi var ju med på ÖOR´s blåbärshoppning och då hoppade vi 65 felfritt, så nånstans har vi ju ändå kommit. =)

2012-05-14 @ 17:59:34
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så skönt, hoppas att han är kvar! =) Men varför dröjer det 2,5 år tills du kan köpa honom?



Hehe ja för det första så har du inget stöd för knäna när du hoppar, utan dina skänklar kan hamna alldeles för långt bak... sen så kommer man inte upp ur sadeln ordentligt. =/ Ja med en ordentlig sadel och lite hoppträning så ska vi nog ge oss ut igen :P

2012-05-14 @ 20:02:30
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0