Påsklov!

Hallå! Nu var det ett tag sen igen... Skolan gör mig galen till och från, så de stunderna jag kan göra nåt annat än att vara på föreläsningar och plugga gör jag helst nåt annat än att producera blogginlägg ;)

Nu har vi iaf påsklov! Vi hade sista tentan idag så nu kan jag verkligen vara LEDIG ett tag :) Det behövs efter de 3 sista veckorna kan jag säga. Vi har en kurs som heter anatomi, fysiologi och sjukdomslära (handlar om människokroppen) där vi hade 6 olika områden vi skulle lära oss på cellnivå inför tentan. Vi har haft det i 3 veckor nu och haft en föreläsning på varje område + instuderingsuppgifter som tar ungefär 3 timmar per område. Man kan säga att det är ungefär halva 4kilos-boken vi skulle plugga in på 3 veckor. Förutom det har vi ett projektarbete som ska göras (vi ska komma på ett botemedel till parkinsons hade lärarn tänkt sig...) där det är tänkt att vi ska lägga ner 120 timmar var. Det ska alltså redovisas den sista maj...

Så när klassen kom in i tentasalen, fick en tenta på 20 sidor och fick veta att vi måste ha alla rätt för att bli godkända var det vissa som bara skrev i en timme (minimumtiden för tentan, max var 5 timmar) för att sedan gå hem. Hon får nog kopiera upp 48 omtentor... ;)

Men nu är det påsklov som sagt, och på söndag åker jag hem till lilla Bjästa, wiiie! :)
Freja i ridhuset! Har fler bilder som jag kan lägga upp om ni vill? Eller det spelar ingen roll om ni vill eller inte, det är bra att ha lite sparat på bloggen om datorn skulle få för sig att krascha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0