Victor Boko

Jag ska inte slösa på er tid, utan gå rakt på sak. Robban har gett upp hoppet om att Victor ska fungera som travhäst, och pga. ekonomiska skäl måste han sälja honom då han hellre vill satsa på unghästarna. Detta är tydligen väldigt brådskande, och i värsta fall går han till slakt till veckan... Så snälla, kolla med alla ni vet kan vara intresserad av världens snällaste varmblod! Han är främst till salu, men även en långtidsfodervärd kan vara intressant.
 
För er som inte vet så mycket om honom är han en varmblodstravare född 2003, alltså 10år vid årsskiftet. Efter John F.Boko och undan Lushkara Boko. Har fina gångarter och har väldigt lätt för sig. Kan början till formarbete i alla gångarter, men det krävs lite mer jobb för att få stadig form. Tar båda galopperna direkt från skritt. Har hoppat med ryttare 3 gånger och tycker det är roligt. För att gå ifrån kunskapsnivåer och prestationer är han världens snällaste med ett hjärta av guld! Kan vara lite reserverad mot nya människor (eftersom han troligtvis blivit illa behandlad i Holland), men när man väl fått hans förtroende har man en vän för livet.
 
Det finns säkert hur mycket som helst som jag missat, men det står lite still i mitt huvud nu... Är det någonting ni undrar, är intresserade eller vet någon som kan vara intresserad - skicka ett mail till [email protected] så svarar jag på funderingarna eller ger er Robbans nummer så ni kan höra av er till honom direkt.
 
Snälla, snälla, snälla hör er för! Han är inte redo för hästhimlen än... :(

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja de känns för jäkligt att de ska vara så svårt att hitta nytt hem ha provat å funderat ja med men hitta ingen.... :( önskade verkligen du hade varit klar med skolan för du hade gett han väldens bästa liv de vet jag.... men vet även att de är omöjligt för dig att ha en häst 2 år framöver så synd att allt ska vara precis just nu :0/
Ha du fått nån som skulle tänka dig så skynda dig tror han åker redan på tisdag annars.... :0/

Svar: Hade jag haft råd att ta honom skulle jag inte tveka en sekund, men det är ju som det är att vara student... :( Har funderat en himla massa jag också, men det finns ju ingen direkt marknad för varmbloden :/ Det som känns värst är att han är fullt frisk, om det var nåt fel på honom hade man kunnat trösta sig med att han inte kunnat funka som trav- eller ridhäst men så är det ju inte heller :/
Sandra Damgren

2012-12-09 @ 12:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0