Stallet:)

Blev nästan bara träning på volterna idag, hon var lite ofokuserad och svår att få att koncentrera sig. Ville helst gå utåtställd, och när vi fick till en bra böjning inåt började hon skjuta ut bogen istället. Så jag koncentrerade mig bara på att få henne "med" mig, alltså att svänga och böja sig åt det håll jag vill. Sen när hon lyssnade flyttade vi in och ut på volten några gånger. Det gick hyfsat faktiskt:) Men man märker då hon börjar tycka det är jobbigt, för då skjuter hon ut bogen och drar iväg åt ett annat håll...;) Så jag tänker fortsätta träna på det och lämna "halvvolt-övningen" ett tag till jag fått ordning på det här:P
Sen provade vi klickträning i stallet efteråt:P Då har vi en tjock pinne som en rund, röd plastbit är fasthäftad på, och när hästen rör med mulen på plasten klickar man och ger en godis. Hon verkade tycka det var roligt, men att klickljudet var lite läskigt;) Ska nog prova lite på Hilda ute i hagen någon dag, hon kan behöva lite hjärngympa...;)

Nu har jag inte mer att skriva om, och så börjar CSI snart så ja...:P ha det gött så länge:)


Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Hihi ja hästar är ju fenomenala på fuska till de när de är jobbigt men bara kämpa på så går de där bra ska du se! =)) Du kan söka på nätet om klickerträning så är de bara börja med damerna de tycker säkert de är skit kul! Jag lärde mig aldrig nått trick men som sagt de finns massor på nätet om man vill lära sig! ;0)

2010-03-17 @ 23:08:56
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Ja jag får nog ta och göra det:):) Jag provade med Hilda igår och hon tyckte det var skitkul! Men det var väl kanske för att det fanns godis med i bilden...;)

2010-03-19 @ 07:17:21
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0