Söndag

Sov runt 10 timmar inatt men är ändå jättetrött, vad är det för fel på mig egentligen?O.o
Men var iväg till stallet när jag vaknat till ordentligt, så det blev en barbackatur upp till gropen med Hilda:) Det känns så skönt att veta att man kan lita på henne, hon känner av precis när man orkar med hennes små egenheter och när man inte gör det så känner man sig trött någon dag gör hon aldrig nåt dumt!;) Så hon var pigg och framåt men utan taktinslag och försök till bocksprång, såå härligt var det!:)♥ Det var det enda jag orkade med idag, hade tänkt att rida lite akademiskt med Kristallen också men är man inte på G själv kan man inte kräva att hästen ska vara det heller så jag struntade i det och gick hem igen.
Nu i veckan eller till helgen måste jag ta mig iväg till Granngården och kolla efter nya vinterskor, har tryck ihop fodret i mina så jag har börjat få skavsår av dem. När jag kom hem hade jag blodat ner ena sockan:O Så till jag har skaffat nya är det skavsårsplåster som gäller!;)
Red ju igår också men hade inte orken till att blogga nånting. Kristallen var såå duktig, hon gör verkligen framsteg hela tiden nu och det känns så bra! Då får man bevis på att man gjort rätt:) Red 6 intervaller i backen, varannan i vänster och varannan i höger galopp. Mycket piggare än vanligt, men då har man mer energi att göra nånting av så hon fick jobba mer i form så hon höjde ryggen och fick använda ryggmusklerna mer:) Traven kändes ÄNNU bättre, lugn jogging i för var vi ligger i utbildningen nu bra form!:D Hade pulsmätaren på också och enligt Linda hade hon bra puls så det gav bra!:)
Nu ska jag ge kaninerna mat för kvällen, packa ihop lite grejer, ta fram kläder osv. för imorrn och sen måste jag göra nåt som har med skolan att göra... Matten har jag redan försökt med idag men jag fattade inte vad de menade så det får jag ta med lärarn imorrn, så antingen blir det engelskaglosor som ska läras in eller så läser jag svenskaboken. Jaja, skitsamma nåt ska göras iaf:) Men ni får ha det gött så länge!;)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Ska vi bilda de "tröttas" klubb är likadan som du jag passa på "tjuv sova" överallt jag kan ler Så vi behöver nog ett lycko piller eller nått!

Ja att Kristallen går bra är bara din förtjänst som ridit in denna häst! Du som ska ta åt dig att de går så bra för henne! =))) Så jag som ska TACKA dig för du orkar att lägga ner tid på henne!!

Å vill du får du gärna rida på tisdag kväll oxå om du orkar med galopp jobbet,du måste säga i från om du känner du inte är upplagd,lova de för då hittar jag på en annan lösning som att köra henne en annan dag! Kom i håg de nu att du ska känna dig upplagt för de oxå inte göra de bara för att vara snäll! ;0)

Tack för du är den du är och hoppas vi piggar på oss snart... ler

2010-01-10 @ 22:26:50
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: ida

gick det bra med ninja och ridhuset och det? :)

2010-01-10 @ 22:45:04
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ida: Nej det blev inget för vi fick inte tag på hon som har ridhuset:/ Men det får bli en annan gång, det är inte mer med det:)

Linda: Men du är ju bara för gullig!:) Hade inte Kristallen vart så lugn och snäll som hon varit hade jag då inte klarat av att rida in henne kan jag ju säga;) Och det är ju jag som ska tacka för att jag får träna med henne, är jätteroligt!:)

Det går så bra så, är det 6 vändor som förra gången?:) Är du eller Robban hemma och kan hjälpa med pulsmätaren?;) Känns som att jag bore lära mig använda den själv snart så ni inte behöver springa ut bara för att jag ska rida, haha;)

2010-01-11 @ 21:12:25
Postat av: Linda Calissendorff

Självklart hjälper jag dig! =) när ska jag hämta dig? Inte gå i illa sittande skor!! ler Ska på bio kl 9 så kanske jag hinner skjutsa hem dig innan den börjar! ;0))) Du kan väl skicka ett sms när du är redo och klar för avfärd!

2010-01-11 @ 21:41:55
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Annars kommer pappa hem idag så kan han skjutsa upp mig:) Men tack ändå!;D

2010-01-12 @ 05:54:33
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0