K=Δy/Δx=(6(4+h)-(4+h)²-8)/h=-2-h

Idag har Dafna vart här så vi har vart asduktiga och räknat matte;) Gick faktiskt jättebra, jag lärde mig iaf asmycket! Jag kom på att vi inte har nästa mattelektion förrän på måndag så har ju 4 extra dagar på mig att räkna de där sidorna så det känns härligt:) Men får speeda på ändå så man hinner ikapp och inte måste spendera resten av loven med matten...:P Sen så tog vi kort på kaninerna när de hoppade (när de väl hoppade, det hände inte så ofta...;)) och typ töntade på som vanligt. Kul med såna dagar också, inte bara träna och vara seriös hela tiden:P Men imorrn tror jag det blir stallet ändå, jag känner hur mycket energi jag har över nu så vill typ bara ut och springa;) Kanske ska prova träningsprogrammet jag skrev till idrotten?:P
Jag satt och kollade igenom lite bilder på gammdatorn jag sitter vid nu, och det finns ju minnen så det räcker och blir över!:')

Jag och Åsas gamla medryttarhäst Ozkar på Burön. Så himla fin i dressyren bara han började lyssna:) Tror bilden togs sommaren -07, datumen stämmer inte riktigt;)

Här har vi mig och Ghost, connemaraponnyn jag fick rida och hjälpa till med i drygt 1,5 år:) En riktig sagoponny!

Både han och jag var riktiga hoppfreaks! Första gången jag hoppade honom tog vi oss över 1 meter!:O Då hade jag gärna hoppat ÄNNU högre men nu håller man sig gärna till de lite lägre höjderna;)

Efter första tävlingen, clear round 50cm på öor:) Hade inte kunnat sova riktigt på en vecka, bara gått och vart nervös^^ Men vi tog oss runt!:)

Här tävlas det!;) Full fart som alltid!

En sommar var han på bete i Bredånger så då fick jag för mig att rida hem honom en dag:) Så vi red inne i Bjästa och där har det väl inte vart en häst på hur länge som helst, så ni kan ju tänka er vilka reaktioner det blev när de helt plötsligt kom en sagoponny och gick!;)

Dagen han såldes och åkte ner till Norrtälje. Hade grinat nåt så jävulskt hela dagen så var tvungen att ha solglasögon för att inte förstöra korten med mitt svullna ansikte... Blir fortfarande tårögd när jag ser de här korten, men hade han inte sålts hade jag ju inte börjat rida Hilda bland andra så inget ont som inte för något gott med sig:) Enligt hon som hade honom när jag red honom så var det en jätteduktig tjej som köpt honom (jag fick inte köpa eftersom hon tyckte han var för svår som förstahäst...), men jag har hittat filmer på youtube och förstår jag rätt klarade tjejen som köpte honom inte av han så han är på tillridning hos nån som ligger på en nivå strax under min. Så jag vet inte varför jag inte fick köpa, men nu känns det faktiskt bra att jag inte gjorde det. Är ju inne på mitt sista ponnyår så lika bra att man gått över på storhäst helt!;)

Mer från sista dagen

Pappa och Ghost

Jag och storfavoriten i Sörsvedje:) Sorben Gagarin, gelderländare och 173cm i mankhöjd:) Mitt personliga hopprekord har jag på honom också, 110cm:P Låter inte så mycket, men det kändes mycket!;)

Sen har vi en massa dåliga gamla mobilbilder;) Moonlight en dag gammal:)

Moonlight lite större, när vi fortfarande trodde det var en hona och han fick heta Nangijala;) Mamman heter Narnia så det var därför;) Sen åkte vi till en kaninuppfödare så hon fick könsbestämma ungarna, och när det visade sig att hon var en han döptes han om till Moonlight;)

Catrins leasinghäst Zacke som 1åring:) Åsa hade honom på bete i stugan samma år som hon hade Monisse där, och det var så Catrin kom i kontakt med honom:) Kan tillägga att han numer är V75-vinnare;)

Åkte gummibåt med Jonas och Johannes:) Några år innan jag slog sönder knät och blev åkrädd;)

Var nog den här sommaren jag började tycka det var kul att ta kort också tror jag:P Sen att man gick runt med en 2 megapixels digitalkamera som egentligen var pappas, det brydde man sig inte om;)

Så har man ju kunnat rita nån gång för längesen;) Jag fattar inte hur jag bara kunde lägga av:O Då var jag ju riktigt duktig, men ger man mig ett papper och en penna nu så kan man jämföra resultatet med en 5årings teckning...;) Tror jag ritade den här bilden när jag var 12 kanske? Ganska opropotionerlig, men vafan, 12 år?;)

Mulle!:D

Nåt jag gjorde från någon tecknarskola:) Har för mig skanningen blev cp så öronen kom inte med, men ändå, 5 år sen jag ritade den och är fortfarande asnöjd:O;)

Sen var jag Pippi nån gång när jag var liten också, typ 11 år sen om jag inte minns fel... Haha den bjuder jag på;)
Sen tror jag inte det fanns så himla mycket mer bilder som är värda att lägga ut faktiskt... Många som inte har nånting med nånting att göra utan bara är bra minnen ändå:) Men nu tittar vi framåt och skapar ny historia!;)
Värt att tillägga är ju att jag var riktigt duktig på att fixa och göra om bilder *not*, här har vi resultatet av en bild och lite för mycket tid:


HAHAHAHAHA! Jag fattar varför vi inte är kompisar längre om man säger så...xD Tror ingen känner igen personen på bilden så spelar nog ingen roll om jag lägger ut den;)
Men som sagt, nu ska vi titta framåt och skapa ny historia:) Och nu ska jag inte sno mer av er tid, men ha de gött så länge!:)


Kommentarer
Postat av: ida

hah har också mitt hopprekord på Sorben xD 1.15 om jag inte minns fel, hon lena ba så nu kan du hoppa jag ba, eh okej, var typ 11 eller nått x) men sen var ja aslycklig efteråt :P

hah kommer ihåg när de där två hästarna var på burön åsså hade du och åsa en hästtipsslinga som jag vann och då fick jag skritta några varv medans du ledde, HAHAHAHAHAHAHAHAH xD ^^

2010-01-06 @ 00:02:45
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

och föresten är den där rubriken någonting som finns på riktigt? :S isåfall blir jag lite rädd x)

2010-01-06 @ 00:03:52
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha jo Lena var ju lite speciell hon också, sa hon att man skulle hoppa så vågade man inte säga emot...;) HAHAHAHAHAHA ja den ja!xD Och jag visste inte att du red så jag tog för givet att du inte gjorde det och efteråt kom åsa fram och sa: ehhh... du vet att ida inte behöver ledare va? Hon kan faktiskt rida själv... Hahaha vad man skämdesx)

Jo jag tog rubriken från ett tal jag räknade ut idag faktiskt, hade idétorka;) Men kortade ner den en aning, är mycket lättare att förstå om man ser hela uträkningen;P

2010-01-06 @ 00:26:07
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

hah ne det var ju inte så lätt för dig att veta x)

och jag kunde ju inte gärna säga bah: hallå släpp hästen för fan!! JAG KAN SJÄÄÄÄÄLV! hahahahah xD

2010-01-06 @ 13:56:53
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha vilken syn det hade vart!x)

2010-01-06 @ 15:31:36
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

hah ja fy fan xD

2010-01-06 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0