Stallet :)

Japp, nu kommer en liten lägesrapport från dagen ;) Jag och Jeanette fick börja med att stå och kämpa med en tjurig Kristallen som inte ville gå ut ur hagen. Sen fick jag höra av Linda att Kristallen troligtvis blivit rädd för snökanten eftersom hon gått igenom och fastnat med hoven igår. Så det hade en förklaring, hon var inte bara åsna ;) 
Sen gick vi ut på ridplan och tränade på allt vi tränat på hittills, dvs. flytta in/ut på volten, några halvvolter, öppna, sluta och traven. Allt gick bra mer eller mindre :) Ni skulle sett öppnan hon gjorde längs ena långsidan, SHIT! :D Jag fick inte riktigt till slutan som jag ville, men något steg här och där blev det ändå :) Traven var det jag egentligen tyckte var svårast. Om jag inte ställer några krav på henne följer hon spåret och håller ett bra tempo och takt, men så fort jag ber om lite böjning skjuter hon ut bogen och genar. Jag tror jag vet någon som tycker det är jobbigt att hålla böjningen i traven... ;) Men det är bara att träna vidare, nån gång måste vi ju klara av det tycker jag :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0