Tisdag

Dan började med skolbio på Folkan:) Vi såg Gran Turino, och den var faktiskt ganska bra. För det mesta brukar filmerna man ser med skolan vara ganska konstiga...;) Men den som skulle starta filmen failade rätt bra, han/hon visste inte hur man fick svensk text och när de väl hittade var man väljer undertexten hittade de inte svenska så det tog väl 5-10min innan filmen började på riktigt;) På eftermiddan hade vi bad på idrotten. Vi tränade livräddning och det gick väl ganska bra förutom att jag fick nån skrattattack och nästan dränkte Amanda istället för att "rädda" henne^^
Sen kom jag hem och åkte iväg till stallet. Först red jag Kristallen. Jag provade martingal på henne så hon inte ska kunna slänga upp huvudet och sticka, och det funkade jättebra! Hon blev mycket lugnare och jag fick en helt annan kontroll:) Sen tänkte jag rida Hilda på plan en stund men det var så halt på väg ut till plan så jag ville inte riskera att hon halkar och ramlar eller sträcker sig så då tränade vi lite nh i stallet istället:) Hon var lite ofokuserad i början, det fanns så mycket saker (foderhinkar) att titta på som var mycket intressantare;) Men på slutet skärpte hon till sig och då gick det jättebra!:)
Nu har nyss DH slutat så nu måste jag ge kaninerna mat och packa upp gympagrejerna innan jag går och lägger mig.:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0