Rebelliska Victor

Idag var det faktiskt bara Victor som stod på schemat. Han skulle ut och skrittas. Det hela började då med att han kom nästan hela vägen upp till grinden när jag kom - för att sedan vända om och gå längst ner i hagen! Slår vad om att han tänkte "Ska jag behöva röra på mig ska banne mig hon också göra det!" ;)

Vi red iväg, och när vi kom upp till asfaltsvägen vi måste korsa tog det tvärstopp. Han totalvägrade att gå ett steg till! Så han ställde sig och stegrade mitt i vägen ;) Fick honom till slut att gå över den sista biten, men väl över ångrade han sig och backade tillbaka hela vägen till andra sidan igen. Inte lätt att lära honom att man inte får göra sånt då man själv sitter och viker sig av skratt, hahaha!

När jag övertalat honom en sista gång kunde vi fortsätta, och bortsett från några fler stegringar och tvärvändningar skötte han sig bra :)
Efteråt fick lillprinsen massage med Thumpern. Vilken lyxputte! :)

Kommentarer
Postat av: ida

haha känner igen det där ;)

föresten, om vi vet att vi vill fara på horseshowen är det nog bäst att boka biljetter snart?:o

2011-07-12 @ 08:57:09
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Anette

haha jag hade velat varit med och sett honom backa tillbaka :) Men kul hade ni ju :D

2011-07-12 @ 10:31:01
Postat av: Sandra

Anette: Haha, ja det hade vi verkligen! :D

2011-07-12 @ 11:18:46
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0