Tisdag

Idag efter jobbet for jag och Sofie ut och cyklade :) Tog turen bort till Holmen och sen genom Kuba hem, ganska lämplig tur. Gjorde även dagens goda gärning genom att rädda en mops från att bli påkörd ;) Hon var ute och sprang på vägen så då kunde vi ju inte bara lämna henne! O.o Så vi gick till närmsta huset och frågade om de visste någon i närheten som hade en mops, och det visade sig vara deras. Vi är awesome! ;)
Sen hem och äta och sen iväg till stallet. Jag är ingen expert men jag tycker inte det ska slita speciellt mycket på knäna om jag skrittar och travar lite så länge jag inte står i fältsits eller rider lätt speciellt mycket. Så jag klarar mig nog ändå ;) Det sliter ju mer att gå i trappor så isf får vi installera handikappsliftar om det ska ge nåt att vila sig i form ;) Hursomhelst, Jeanette hade klurat ut en ny trail-bana som vi tränade på, och det var skitkul med lite nytt! Även fast man tränar på samma saker som tidigare blir det ändå annorlunda när det är en ny bana på nåt sätt :)
Har ritat ännu en paint-bild ;) Men lättare för mig att förklara och för er att förstå :)
1.Röd- Serpentiner runt däck där vi tränade neck raining, att hästen ska svänga för tryck mot halsen med tygeln.
2.Grön- De första gångerna skrittade vi bara, men i slutet travade vi in mellan bommarna, gjorde halt, backade ut och skrittade in mellan nästa bommar.
3.Blå- Skritta över fyrkanten helt enkelt. Bara så han inte ska ta för givet att han ska stanna där varje gång ;)
4.Brun- Skritta in i fyrkanten, göra halt och sen flytta bakdelen så man flyttat sig 1/4 varv.
5.Lila- Skritta över bommarna och göra halt med frambenen på ena sidan bommen närmast staketet och bakbenen på andra sidan den bommen. Sen var det sidepass (vet inte om det är så det stavas, men det är typ som skänkelvikning men man flyttar hästen rakt åt sidan istället för snett framåt.) till man "kommit bort" från bommen. Det var skitsvårt! x)
Överlag tycker jag det gick riktigt bra faktiskt :) Man märker att han börjar bli mer "med" och lyssnar istället för att bara såsa runt ;) Att flytta bakdelen gick som bara den, jag behövde bara dra bak skänkeln så flyttade han! Behövde inte ens nudda honom :) Ryggningen gick sådär i början, men sen fick vi ordning på den också :) Hyfsat iaf ;)
Känns som att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst idag, men nu måste kaninerna få mat och så ska jag fixa min egen mat för imorgon :) Sen ska jag grisa ner mig i sängen och förhoppningsvis slippa drömma om den arga gubben jag drömde om när jag somnade på lunchen igår x) Ha det!

Kommentarer
Postat av: Linda

men ursch att du ska ha sånna problem vid din unga ¨ålder kanske måste vi spruta upp dig med ;0)

2010-06-30 @ 00:13:30
Postat av: Sandra

Hahaha precis! ;)

2010-06-30 @ 06:07:34
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Jeanette

MSM! Jag tar med till dig. Enligt min läkare i Uppsala så har många människor i Norden ledvärk i onödan pga svavelbrist (MSM). Kan vara värt att prova, funkar det så funkar det. Och annars inte, är ett helt naturligt ämne som vi har i kroppen.



För övrigt så var det så roligt att se er igår, märks definitivt att pusselbitarna börjar falla plats. Och sidepassen ÄR svår när inte heller hästen är så utbildad på det ännu, ska trimma till det lite åt er :-)



Och så är ju dina paint(!)-ritningar helt underbara :-))



Kram!

2010-06-30 @ 06:50:53
Postat av: Sandra

Jamen kanon! Är ju som lättare att prova det än att behöva boka in sig på behandlingar hit och dit... :P Och som sagt, funkar det som funkar det annars inte :)



Det var jätteroligt att träna också! :) Alla är ju barn i början, och han är så duktig som orkar försöka om och om igen trots att jag säkert sitter och gör små omedvetna fel hela tiden ;)

Kram

2010-06-30 @ 18:41:25
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag hör av mig i morgon! Så kommer jag med både filmer o MSM!

2010-06-30 @ 20:34:45
Postat av: Sandra

Perfekt! :D

2010-06-30 @ 21:20:46
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0