Torsdag

Ganska slapp dag idag, hade sovmorgon så vi började 10 i 10:) Sen att det går dåligt med bussar från Bjästa så jag var där 10 i 9 var ju en annan sak;) Fick ju sova en timme längre iaf så det var ju bra!:)
När jag kom hem kom jag på att jag glömt engelskan i skolan och vi har glosorna till imorgon... Klantskalle! Så jag övningskörde in till stan och hämtade det och har nog lärt mig alla ord nu tror jag:P De är jättekonstiga, jag fattar inte riktigt varför vi ska lära oss vad gräsätare, kindtand och att rynka pannan heter:S När vi frågade läraren svarade hon att "men det är ju jättebra för t.ex sandra som håller på med hästar att veta hur man säger gräsätare på engelska!". Haha så då måste resten av klassen också lära sig det för att jag kanske möjligtvis nån gång kommer använda det ordet^^ 
Imorrn ska vi ha en argumentation på skolan om vi tycker det är okej med genmodifiering eller inte så vi har blivit indelade i grupper och "fått en åsikt" inom gruppen. Jag tillhör den kristna etiska gruppen och tycker att det inte är okej att ändra på guds verk, vill han att vi ska lida ska vi lida! Hahaha vi får väl se hur det går, jag vet inte riktigt om jag håller med den gruppen...;) Så nu ska jag gå igenom glosorna en gång till och sen läsa om genmodifiering så jag vet vad vi ska prata om imorgon:P   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0