Härlig dag!

Slutade som sagt 10.20 idag:):) Bussen gick 11.40 så jag drev runt på skolan med klassen innan jag gick, och det slutade med att jag hamnade i datasalen med datanördarna...x) Menmen, jag kom hem och åkte iväg till stallet runt halv 1. Började rida Kristallen på plan, där det var megamycket snö efter snöovädret:O Så jag bestämde mig för att vi inte skulle rida så seriöst, utan hon fick pulsa runt i snön i en låg "form" eller vad man ska kalla det;) Hon tyckte jag var jättejobbig med henne, hon drog mot utgången heela tiden hahaha!;) Sen tränade jag NH med Hilda, och ja det gick väl sådärx) Idag var hon en riktig bitch! Låtsades bli rädd för Linda när hon kom med bilen, och sen småstegrade hon en gång när hon tyckte det var för jobbigt att lyssna^^ Jag har sagt det förut och jag säger det igen; bara jobba på:)
Sen for jag hem och åt och tog det lugnt ett tag, och efter det följde jag med Åsa till Ninja. Vi fick låna ridhuset så vi var där och tränade:) Tänkte mest träna dressyr i början, och han var faktiskt jättefin! Man måste bara förstå sig på honom, fick vara jättejättelugn och mjuk i handen så blev han också lugn och sökte sig ner mot bettet:) Sa åt Åsa att jag tyckte hon skulle byta bett, för jag tror det är lite för skarpt. Han är ju så känslig ändå så ett tredelat gummi skulle nog passa perfa!:) Sen började vi hoppa lite, Åsa hade ställt upp ett litet hinder på kanske 60cm så då kunde jag ju inte bangax) Är ju egentligen hopprädd, jag måste lita väldigt mycket på hästen för att jag ska våga och tycka det är kul så det har blivit väldigt lite hoppning sen jag slutade på Sörsvedje... Det högsta jag hoppat på drygt 3 år är 80cm så;) Men de byggde på hindret sakta men säkert och innan vi gick därifrån hade vi hoppat 110cm!!:O:D Så är hyfsat stolt över både mig själv och hästen, han var så duktig så!:)
Åsa och Ninja för 1,5 år sen:)
Nu ska jag ge kaninerna mat och fixa och greja lite, sen ska jag sova och tagga för Sandra-träningen imorrn:) Är ganska mör i kroppen efter hoppningen^^ Längesen man var tränad för sånt...;)

Kommentarer
Postat av: Åsa Olsson

Ni var jätte duktiga:)

2010-01-30 @ 14:03:41
URL: http://jaagolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja för en gångs skull är jag nöjd över min egen insats också, och inte bara hästens;) Men han är ju grym som hoppar fast jag var osäker!:)

2010-01-30 @ 15:21:40
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Åsa Olsson

Ja, han sprang ju på sidan några gånger men sen var han ju jätte duktig som hoppade det sista hindret, jag har inte hoppat så högt på honom sen i sommras.

2010-01-31 @ 19:50:16
URL: http://jaagolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0