Tävling!:)

Idag åkte vi iväg till GidHundsjö RF för dressyrtävlingen med Rayo:) När vi kom fram var det jättejättehårt i backen, det var ett ekipage som värmde upp när vi kom och vi hörde när hovarna slog i backen ända bort till parkeringen:O Sen var det upptrampat från tävlingen i juli när det var så lerigt, och så hade det frusit så på vissa ställen var det isfläckar... Jättebra att rida där med en häst utan broddar, eller inte... Men jag startade ändå, men satsade ingenting på ökningar utan tog oss bara säkert genom banan:) Av egna erfarenheter vet jag att det inte är så mysigt att gå omkull så då mesrider jag hellre;) Först var det LB:1, och det gick hyfsat med tanke på omständigheterna, jag spände mig och trodde vi skulle halka omkull och då smittade ju det av sig på Rayo som också blev spänd. Men vi tog oss genom banan iaf och slutade på 146p och 50,34% Men vi fick en 8, och så högt poäng har jag aldrig fått förut!:) Nästa klass var LC:2. Då hade jag slappnat av mer och kunde koncentrera mig på ridningen. Då lyssnade han genast mycket bättre, och vi slutade på 160p och 57,14% med slutkommentaren: "Bra kämpat. Fortsätt så här och träna på så kommer ni säkert komma långt. Lycka till" Det var en kommentar jag verkligen behövde känner jag:):) Jag hade nästan gett upp tanken på dressyrtävling, resultaten bara sjönk och sjönk för varje gång trots att jag tränade som ett tok och verkligen försökte bli bättre... Så nu får vi se om det blir några fler tävlingar för oss, jag vet inte om Sanna och Marie vill att han ska vila från all tävling ett tag nu eller om de kanske vill börja tävla lite dressyr själva:) Men jag vet att iaf Sanna läser min blogg, så vill ni att han ska tävlas dressyr fler gånger men inte känner för det själva ställer jag gärna upp!;)


Dafna var med och tog kort hela dagen, men jag har inte fått dem än så de här får duga så länge;)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahha fina bilder=)

Vad bra att du tog det säkra före det osäkra=)

Som det ser ut nu, så ska han få vila från tävlingarna tills nästa år och sen får vi se hur kommande säsong ser ut. Hoppas att du hade det kul =) och att allt gick bra

2009-10-11 @ 22:28:35
Postat av: Linda Calissendorff

Jätte fina bilder på er! =) Ni får träna på då tills nästa säsong för han är ju så fin i dressyren!

2009-10-12 @ 16:09:11
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0