Onsdag

Idag kom skolkatalogen!:) Så nu blir det till att sätta sig ner och plugga namn;) Men den var riktigt ful, lila med bruna bokstäver om jag inte minns fel.:S Men idag har det inte hänt så mycket heller, vi började prata lite om torsdag nästa vecka då vi ska ha demonstrationer för några klasser i 5an i fysik, kemi och biologi. Känns ju bra att man har ungefär en vecka på sig att bilda grupper, komma på vad man ska göra, fixa skylt osv. Vi hade ju hur lång tid som helst på oss inför öppet hus i vintras, och ändå fick vi stressa på slutet:O Men det beror väl kanske på hur seriös grupp man har också...;) Slutade iaf tidigt idag jämfört med alla andra dagar så var hemma lite före 3, cyklade till stallet med Åsa runt 20 i 4. Kändes lite sådär att plocka fram cykeln när det är snö på backen men hellre det än att slösa nästan en halvtimme på att gå:) Jag red Hilda barbacka på plan och jag tänkte mig inte riktigt för utan tog på mig täckbyxor, och hur halt blir inte det då?! Höll ju på att glida av innan jag ens börjat rida!x) Hon ville fortfarande inte böja sig riktigt i sidorna utan blev mest bara framtung så det är kanske som Linda tror att det är magen som tar emot, hahaha;) Men har i alla fall bestämt mig nu för att jag rider Hilda på Sandra-lekionen nu på tisdag och sen byter jag till Kristallen, känns meningslöst att träna när man ändå inte kan rida speciellt aktivt under vintern så då är det bättre att träna med Kristallen som ska hållas igång:) Och sen känns det nästan roligast att bara "lalla runt" barbacka på Hilda utan några speciella krav på sig själv eller hästen:P
Men i alla fall, idag skrittade vi bara för jag tror jag skulle glida av för minsta lilla;) Så kanske en halvtimmes skritt på plan och sen in i stallet och tränade lite där också:) Började med "vänskapsleken" tror jag den kallas, där ska man klappa hela hästen med ett dressyrspö för att bygga upp tilliten. Hon brydde sig inte ett dugg, men det hade jag inte förväntat mig heller^^ Efter det lite träning fram och tillbaka på gången, hon skulle stanna när jag stannade, skulle backa när jag gick emot henne och lite sånt:) På slutet skulle jag kolla om jag kunde få henne att stå still trots att jag släppte och gick därifrån, så jag lade grimskaftet över halsen på henne sa stanna och gick iväg och hämtade täcket. Blev ganska imponerad över att hon stod still trots att hon hade typ 10 foderhinkar på ena sidan:O:) Så sånt blir det till att träna fler gånger:)
Nu ska jag gå och byta om från stallkläderna, försöka göra lite matte och sen blir det Greys anatomy!:) Haha jag är verkligen nörd då det gäller såna serier!;)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Haha ja nog ha hon blivit framtung jag trodde de gått en dinusarie jord på ridplan över alla stora gropar när jag skulle rida Orujo! ler

Bra du kan träna lite NH på henne de behöver damen i fråga ;0)

2009-11-11 @ 22:02:43
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0