UPPDATERING

Efter lite påtryckningar från min kära mor tänkte jag nu ta mig i kragen och försöka uppdatera er lite om vad som hänt på slutet. Av någon anledning har bloggen hamnat i skymundan, men nu försöker vi köra någon typ av sammanfattning av den senaste månaden. Here we go!
 
För en månad sen fick jag finbesök från lilla byn Bjästa. Simon, Jonas och Elias (eller ja... Bjelkeby, brorsan och Brallan) rullade söderut för att se till att den borttappade norrlänningen sköter sig i storstan. Och möjligtvis för att prova stockholmskrogarna. Jag tycker att vi lyckades rätt bra med båda uppgifterna, och jag hade nog den roligaste helgen sen jag vet inte när.
Vi passade även på att åka förbi huset där Morran och Tobias spelades in. Det ligger bara 4 - 5km från min lägenhet. Simon hade inte sett serien så han tyckte nog inte att det var så speciellt, men jag, brorsan och brallan for runt som tre dårar och ba: där hände dedär och där hände dedär och där hittade de Åke och hörrni! Deee draaaaaaar! Vi må ha världshistoriens sämsta humor - men roligt har vi! :)
Boysen framför det omtalade huset
 
Jag har hunnit med att fira Mahlets födelsedag med några ur tjejgänget också! Vi gick till Jamie Olivers restaurang på Stureplan för mat, vin och skitsnack. Trevlig kväll, och kul att kunna komma iväg och träffas utanför skolans väggar ;)
B-b-b-brudar!
 
Det har även hunnits med en sväng till Barkarby för en sväng på IKEA och...
 
 
BARKARBYTRÄFFEN!
 
 Barkarbyträffen är Stockholms största bilträff, och jösses vad folk det var! Det som syns på bilden är ungefär en halv av kanske 4(?) smockfulla parkeringar. Ännu en rolig kväll med trevliga människor! Jag saknar mina kompisar hemma en hel del, så det var kul att i alla fall några av dem kunde pallra sig ner till södern :)
 
 
En annan grej som har hänt är att Lilleman har bytt stall och står nu i Riksten, samma stall som Freja stod i fast med nya ägare. Han verkade inte trivas i sitt förra stall, så när Marie fick veta att stallet i Riksten skulle öppnas igen fick han flytta tillbaka dit. Han verkar trivas bättre nu, och som tur var flyttade hans bästisar Acke och Dinja med honom ;) Det var faktiskt i det nuvarande stallet jag träffade Lilleman första gången. Då var han bara 2 år, och alltså en riktig "lilleman".
 
Vi har jobbat vidare lite med hoppningen, och han börjar tycka att det är riktig roligt! Vi hoppar just nu 50-60cm som högst. Det är inte jättemycket, men tanken är snarare att vi ska använda hoppningen som en stärkande variation i träningen än att han ska bli en tävlingshäst i hoppning. När han fått lite mer teknik och styrka har Marie sagt att vi får dra iväg på någon pay'n jump så nu ligger vi i hårdträning, haha :) Det kommer inte att hinnas med innan sommaren, men till hösten kanske.
Jag och Bääsen (när Lilleman känns för långt att säga) i grusgropen förra veckan 
 
En Bääs i hagen idag. Han sover ute på nätterna nu och är sååååå trött, haha :)
Jag fick sällskap av världens sötaste Dinja när jag mockade hagen idag. 
 
För att avsluta hela mitt "vad som hänt i mitt liv den senaste månaden"-inlägg måste jag även berätta att Cantab vann sitt montélopp på Solänget idag! Hur överlägset som helst - med hela 9 längder till godo! Duktiga lilla Fjantab
 
 
Det var en uppdatering som hette duga! Eloge till alla er som orkade läsa allt. Jag lovar att försöka bättra mig med skrivandet. Det är ju rätt kul ändå :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt med uppdatering! ;)
Kul att ridningen med lilleman går bra =)
Hur många dagar i veckan rider du han? =)

Svar: Haha ja jag kände att det började bli dags ;) Jag rider Lilleman en gång i veckan :)
Sandra

2015-05-13 @ 20:54:49
URL: http://rayoosanna.blogg.se
Postat av: Anonym

Vart ligger huset om man får fråga? Vore roligt o se :)

Svar: Norrbyvägen 79 i Haninge :)
Sandra

2015-06-30 @ 14:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0