Hoppträning och helg

God morgon! Redan tisdag alltså? Vad händer?
I helgen har jag som sagt haft finbesök från lilla Bjästa! Åsa kom hit och uppdaterade en massa om vad som händer hemma i byn, hehe. På fredagen sprang vi runt på stan innan vi for hem och fixade oss för krogen. Det var jättelite folk ute, men vi hade kul ändå. Någon fick med sig en stockholmare upp på dansgolvet och buggade till bumbibjörnarna, haha... Jag och mina idéer.
 
På lördagen drog vi en roadtrip ut till Dalarö. Vi hittade ett naturreservat efter vägen som vi stannade till på. Så. Himla. Fint. Jag var helt salig och sa till Åsa: "Men titta däääääär! Det är alldeles gröööönt!". Åsa skrattade och sa: "Ja Sandra, det gröna kallas gräs och brukar finnas på somrarna...". Jag tror jag bott för länge i betongen. 
 
Sen kom vi fram till Dalarö och gick omkring och kollade på husen och vattnet och båtarna och typ...allt. I 18 grader och strålande sol. Ren och skär lycka :) Nä jag säger då det, så fort jag får chansen ska jag flytta ut till landsbygden!
 
När vi fått vår dos av vatten och solsken drog vi oss hemåt, fixade mat, snapchattade och slötittade på Eurovision med Misse. Så himla härlig dag!
 
I söndags var vi förbi huset där Morran och Tobias spelades in. Det var ungefär vad som hanns med innan vi åkte in till stan så Åsa skulle hinna med sitt tåg hem. Kul helg! :)
 
Igår stod Lilleman på schemat, och jag hade planerat hoppning. Marie tyckte att vi skulle prova att hoppa studs med en travbom innan, så det gjorde vi. Himla svårt att hålla reda på benen tyckte Lilleman, så efter ett tag plockade jag bort så det bara var ett litet hinder kvar och vi kunde avsluta med nåt som kändes lättare. Han var himla rolig att rida igår i alla fall, full av energi och ett himla tryck i galoppen! När jag tryckte på längs långsidan pep han till och ruskade med huvudet som bus, haha. Fina Prinzen♥ På tisdag nästa vecka har vi bokat in vår första hoppträning för Ida. Spännande!
Ser ni hans blick? "Alltså Sandra... Jag orkar inte med dig idag."
 
Idag ska jag varva plugg och tvätt under dagen för att sedan åka in till stan och springa VårRuset. Min plan var att jag skulle vara helt igång nu och kunna pressa ner förra årets tid med kanske en minut eller två. Totalt har jag sprungit tre gånger. Det gick ju bra, haha. Jag får se det som en rolig grej helt enkelt och hoppas jag kan behålla den motivationen så jag kan komma igång efter tentorna istället. Annars blir Tjejmilen riktigt jobbig i höst... Men nu - plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0