Tattarmek på hög nivå

Heeej på er!
 
Så var vi äntligen hemma i Bjästa. Vi kom fram runt 20.30, vilket var ganska precis vad jag trodde. En klasskompis frågade mig hur lång tid det brukar ta att åka hem, och jag svarade att jag räknar med 6-7 timmar allt som allt. Man måste ju räkna med att det jävlas efter vägen. Det är snarare en regel än ett undantag, och så även den här gången. 
 
Jag hade förberett allt innan jag gick till skolan så det skulle gå lätt och smidigt att ta sig iväg. När jag kom hem slängde jag ihop det sista, stoppade in Misse i buren och lyckades åka redan innan jag planerat att vi skulle vara klara. När vi kommit ca 3-4 mil bestämde sig Misse för en toapaus i buren. Det luktade satan på ren svenska. Jag skulle veva ner rutan för att vädra, glömmer bort mig och trycker ner rutan på den sidan där elhissen är trasig. Rutan försvann ner i dörren, och sen kom den inte upp igen. Det var ju en trevlig upptäckt när man har ca 50 mil kvar att köra...
 
Jag svängde in på McDonald's och ringde pappa Conny, lite lätt irriterad. Han sa att jag skulle leta rätt på en stjärnmejsel, skruva loss några skruvar och lyfta bort dörrsidan så skulle jag få tag i rutan. Jag hade inte med mig någon stjärnmejsel, men jag hittade ett multiverktyg med broddnycklar, hovkrats, kniv och lite sånt i handskfacket. En av dem tror jag ska användas till att gröpa ur lera ur broddhål, men den fick fungera som skruvmejsel. Efter många om och men fick jag loss dörrsidan och lyckades få tag i fönstret. Pappa sa att jag skulle sätta fast fönstret i aluminiumramen med hjälp av ett snöre. Jag var fullt medveten om att jag inte hade något snöre med mig, så jag vände upp och ner på all packning för att hitta nåt som eventuellt kunde användas som nåt liknande. Längst ner i en ryggsäck hittade jag silikonsnoddar man använder när man knoppar manar inför tävling. Det fick duga. Jag tog några stycken, knöt ihop dem till två långa gummiband och kunde efter många om och men knyta fast fönstret i dörren så vi kunde åka vidare.
 
Jag säger då det - hur skulle man klara sig om man inte var hästnörd? Nu ska jag till stallet, hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha
Vad drygt att allt hände då du var före din tidsplan. Tror inte att man skulle klara sig utan alla häst prylar ;)

Svar: Haha nä ibland är det tur att man är nörd :)
Sandra

2015-03-07 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0