Teknikern

Köksfläkten i lägenheten gick sönder innan jul, men eftersom jag hade fullt upp med tentaplugg kände jag att jag verkligen inte hade tid att ta tag i det. När jag kom tillbaka skickade vi iväg en felanmälan till bostadsrättsföreningen för att 1,5 vecka senare få svar att det var någonting vi skulle fixa själva. Idag började jag montera ner skiten och kände mig SÅ duktig som stod där och skruvade. Ännu värre blev det när Mahlet ringde och frågade vad jag gjorde, jag svarade och hon ba "Men vaaaaaa?! Kan du det OCKSÅ? Du både byter däck och lagar teknik hemma, du gör ju killarnas jobb!!". Man ba: tackarrrrrrr! Sen insåg jag att jag om ett år kommer att vara utbildad elektroingenjör och kommer att skruva och fixa el i utrustning som är betydligt mycket känsligare än en köksfläkt. Då kändes min bedrift inte så stor längre. Men ni framtida patienter kan känna er helt lugna. Kan man skruva ner en köksfläkt kan man renovera en röntgenapparat - JAG LOVAR ;)
 
Det jobbiga i det hela är att fläkten är 2,5 år gammal. Garantin är på 5 år, men säljaren lämnade inget kvitto. Jag ska försöka få tag på henne, men tror knappast att hon har sparat det heller. Dessutom påminde Mahlet mig om att vi måste köpa böcker för de nya kurserna. Åh vad jag är glad att jag inte hittade nåt på stan i lördags, haha. Men en köksfläkt måste vi ha, så det blir IKEA imorgon oavsett om min ekonomi tillåter det eller inte. Nu ska jag bära ut fläktdelarna i hallen, förtränga dem och äta Keso. Hoj!  

Kommentarer
Postat av: Sanna

vad duktig du är! bra jobbat! =)

Svar: Haha tack Sanna! :)
Sandra

2015-01-19 @ 20:22:22
URL: http://rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0