Nytt år och nya utmaningar

Heeej! Nu var det ett tag sen igen, hehe... Jag och Misse är på plats i huvudstaden igen efter ett bra jullov. Det är alltid skönt att få byta miljö ibland, träffa folk och prata om saker som inte har med skolan att göra. Jag har ibland insett att jag inte vet ett dugg om mina klasskompisar eftersom vi bara pratar om skolan. Vissa vet jag inte ens hur gamla de är. Men alltså... va?! Så ja, det har varit välbehövligt :)
 
I mellandagarna tog jag mig äntligen i kragen och investerade i en ny följeslagare. En HP. Ni ska bara veta hur himla skönt det var att byta ut min 17" och ca 5 kilos klump mot en liten 11,5" på 1,5kg. Det har varit halvdrygt att släpa runt på, så min rygg kommer att vara mig evigt tacksam. Jag hade med mig den till skolan i fredags och frågade Shachi varför det var så himla mycket pop up-rutor hela tiden. Han tog bort 150 virusfiler. Efter jag använt den 3 gånger. BRA SANDRA, FÖRSTÖR DEN DET FÖRSTA DU GÖR, haha... 
 
Nyår firades på Sörbygdegården med härliga människor och en massa bugg. Mina ben är fortfarande blå efter ett lyft som gick snett. Men det är sånt man får räkna med.
Min teaterapa till bror
Jag och bästa danspartnern ägde dansgolvet tills...
...mina byxor såg ut så här... Men ah, vad är väl en fest utan nakenchock? ;)
 
Efter nyår började jag skritta igång Brodde efter behandlingen. Han var mer vild än tam. Vi var ner i diken och vände, han stod på bakbenen och kastade sig fram och tillbaka, gjorde nån egen variant av skänkelvikning och höll på att halka omkull flera gånger. Han var betydligt snällare att rida in i påskas än han var att sätta igång efter 3 veckors vila. Knäpphäst! I onsdags tog vi en sista tur innan jag åkte på torsdagen, och då var han äntligen sig själv igen. Sista dagen. Suck. Det är tur att han är snäll iaf och bara hittar på bus för att han är pigg och glad, och inte för att få av mig :) Nu hoppas vi att dressyrträning passar in i hans tävlings- och träningsschema till påsk!
 

Nu ska jag ta tag i mitt liv igen och börja göra lite nytta. Åh vad jag har saknat att plugga!...typ. Men hörrni, nu är jag inne på mitt sista år och sen kan jag börja leva som en vanlig människa igen :D Jag börjar skymta ljuset i tunneln och hoppas för allt vad jag är värd att det inte är ett tåg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha ja han är som en galning i hagen med ;)
Självklart är han redo för lite dressyr träning då! :D

Svar: Haha kan tänka mig att de andra hästarna börjar bli något less på honom ;)Det låter kanoners det! :D
Sandra

2015-01-12 @ 07:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0