Bra jäkla dag

Min morgon började med att jag klev upp, gick ut till köket och började fixa frukost - för att sedan komma på att jag tittat på fel schema och började 10 istället för 8. Så jag masade mig tillbaka till sängen och sov två timmar till. Ibland är det banne mig bra att ha fel. 
 
När jag klivit upp för andra gången och i stort sett var klar kom Anticimex tillbaka för att sanera en gång till då våra kära vägglöss fortfarande är kvar. Nu ska de dödens dö! Han sa att de skulle komma tillbaka ännu en gång eftersom det i stort sett inte blivit någon skillnad sen förra gången, men att de då skulle sätta upp ett värmetält i vardagsrummet och hetta upp det till 70 grader för att få bort allt. Frågan är ju varför de inte gjorde det direkt då det tydligen är en väldigt säker metod. Men tycker de om att spraya giftiga kemikalier är det fritt fram. Välkommen hem till mig, här tapetserar vi väggar och klär möbler med gift. Hoppas ni ska trivas!
 
När Anticimex drog igång med sin sanering rymde jag iväg till skolan för en föreläsning om nätverk. Spännande. Otroligt spännande. Oj vad jag känner att jag vill dedikera mitt liv åt IP- och MAC-adresser. Fick i alla fall reda på att jag blev godkänd på telekommunikationstentan jag skrev innan jul (!!), så nu är jag ännu mer pepp på att kötta sönder datakommunikationstentan om 2,5 vecka så jag kan lägga ännu en kurs åt sidan. Nu jäklar!
Snyggaste kalendern har jag åh. Nu är man banne mig på topp! 

Kommentarer
Postat av: Skadedjurstekniker

Anledningen till att värmetält inte användes vid första saneringen beror troligtvis på hur avtalet som täcker saneringen är utformad. Oftast är det en dyrare behandling och det kan krävas godkännande av kostnad (hyresvärd/försäkringsbolag) alternativt att man testat resultatet av en annan behandling först om man har en sådan klausul i avtalet.. Skulle man köra all in hos alla med vägglöss skulle inte många av oss ha råd att bo i lägenhet :)

Svar: Jo det förstår jag, men vi har nu gjort två saneringar. Redan innan han gjorde den andra saneringen sa han att han skulle ta hit värmetältet så fort det blev ledigt. Det jag tycker är konstigt är att han över huvudtaget gjorde den andra saneringen när han redan då visste att vi skulle ha hit värmetältet - då det ju både blir en onödig extra kostnad och omständigt för oss som bor här. Det hade som sagt inte varit konstigt om beslutet med tältet gjorts om vi fortfarande haft kvar vägglössen EFTER två saneringar, men nu bestämdes det redan innan den andra saneringen :)
Sandra

2015-01-23 @ 00:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0