Sämst

Heeeeej på er! 
 
Tentan i fredags gick som på räls. Eller nåt sånt. Jag ska inte ta ut lyckan i förskott, men blir förvånad om jag inte blir godkänd. Att jag betat av ännu en grej firade jag faktiskt med en ledig helg. Det kändes som att det behövdes för att ladda om. Nu är det full fart fram till vecka 11 när jag styr pärlan mot de norrländska skogarna igen! Schemaläggaren måste ha tänkt outside the box den här terminen. Vi har inget påsklov, utan istället har vi en helt ledig random vecka mitt upp i allting - veckan innan tentaveckan. Vecka 12 har jag en tenta och sen är jag ledig resten av veckan. Men ah, vad gör väl det? Huvudsaken jag får komma hem en vecka och sen åka ner och kötta den där jäkla Hållbar utveckling och Ergonomi-tentan så jag blir av med den, så är jag nöjd. Int ä ja den som ä den eh!
 
Idag hade vi föreläsningar i Hållbar utveckling och Ergonomi i stort sett hela dagen. Jag och Mahlet höll på att somna sittande. VAD kan detta vara bra för? Egentligen? De tar upp saker vi fick lära oss under naturkunskapen i 1an på gymnasiet, och nöter in saker som att "belastningsskador är inte bra, för då får personalen ont och kan inte jobba lika bra"...NÄHÄ?! ...men samtidigt är vi för mycket nördar för att våga missa föreläsningarna. Tänk OM de skulle ta upp nåt vi inte redan vet... Hemska tanke.
 
Den här kursen har en del seminarium istället för labbar, och inför varje seminarium ska vi göra en inlämningsuppgift för att få komma dit. (Så vi sitter och studsar framför våra datorer, livrädda för att inte få vara med och diskutera hållbar utveckling med varandra i 3 timmar) (haha) (sa ju att vi var nördar) Veckans uppgift var i alla fall att leta fram en vetenskaplig artikel som handlar om ergonomi inom sjukvården, skriva en text om varför vi valde just den artikeln och förbereda för att presentera vad den handlar om under seminariet. Jag hade efter många om och men hittat en artikel jag tyckte var bra och som tog upp nåt som jag ville prata om. ...fram tills jag insåg att den skulle handla om en medicinteknisk PRODUKT. Min handlade om belastningsskador hos sjuksköterskor. Det var bara att radera och börja om. Förbannat. Jag vet vad min natt kommer att innehålla i alla fall... :)
Igenkänningsfaktorn är hög!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0