Todays work

Hej hej hemskt mycket hej!
 
Jag kom nyss hem från skolan där vi pysslat på med både programmering, Arduinon och programmering av Arduinon. Glasklart. Efter 3 timmars kopplande och programmering (och en himla massa hjälp av en lärare som råkade kläcka ur sig att han höll en kurs i ämnet, hehehe...) hade vi till slut en bra början på en lösning av problemet!
Så här ser vår prototyp ut än så länge. Det blå kretskortet till vänster är själva Arduinon, och den svarta kretsen näst längst till höger på Arduinon (plattan med ben på) är den som vi skickar in vår programkod i. Sen har vi sensorn som är den platta, genomskinliga saken längst till höger på bilden. Och så en kondensator, två resistorer och en diod. Och en himla massa kablar. Än så länge har vi fått ihop det så att dioden lyser när vi trycker på sensorn. Progress. Nu ska vi bara försöka komma på hur vi ska filtrera bort störningar från omgivningen, och sen ska vi koppla in fler dioder som tänds en efter en ju mer tryck över sensorn. Nu har jag gått in i min nörd-bubbla igen. Märks det? ;) 
 
Nä, nu ska jag ta tag i disken, styrketräna några minuter och sen sätta mig och programmera en stund till. Jag SKA bli bra på det här - så det så!
Mina och Diljas konversationer på facebook, alltså... Äkta ingenjörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0