Morgondressyr

Hallå där! Jag kom nyss hem och har tryckt i mig lite mat efter att ha varit i stallet nu på förmiddagen. Så himla skönt att kunna åka ut tidigt och pyssla på i sin ensamhet i morgondimman och veta att man har hela eftermiddagen och kvällen ledig för plugg. 
 
Idag fick Freja gå ett dressyrpass där vi hade fokus på det gamla vanliga - att få henne mjuk i sidorna och lite formarbete. Det som känns lite trist med Freja är att hon har halvdålig arbetsmoral, så vi kommer inte vidare med nånting utan håller mest bara på och "underhåller" det hon redan kan. Jag vet verkligen inte hur jag ska motivera henne till arbete? Men ja, det gick väl bra ändå, haha. Medan vi red runt och ökade/minskade volter, red serpentiner och övergångar var jag petnoga med min egen sits istället. Nånting bra ska jag väl kunna få ut av det, haha... Både jag och Freja blev iaf dyngsvettiga, så nånting rätt gjorde vi! Härligt att kunna rida i linne i mitten av september :)
 
Nu ska jag snabbduscha och springa iväg till skolan! Idag ska vi försöka kalibrera sensorn till projektarbetet så att vi får ut kraften på skärmen i Newton istället för en skala 1-100. Spännande! Eller, kanske inte, men låtsas kan man alltid. Nu - DUSCH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0