Äkta ingenjörer

Åhh, det var så kul att få pyssla på med något praktiskt för en gångs skull! Jag har typ lust att löda kretskort hela dagarna bara för att få slippa tänka. Vi fick uppgiften att löda ihop en liten krets för att få en diod att lysa. Så här såg baksidan ut efter lödning:
Och framsidan... En mycket komplicerad koppling... ;)
Actionbild, hahaha... Det man ser här är alltså kopparbeläggningen på baksidan av kretskortet, benen på en krets (som vi kommer att programmera under elektronikdesignkursen för att få ordning på våra olika uppgifter), lödkolven och tenntråd. Om ni ville veta. Det kanske bara är jag som tycker sånt här är kul... ;)
Sändrä leker smart.
...medan Dilja sitter och ÄR smart :)
 
Nu ska jag slänga ihop nåt att äta och trycka i mig det framför veckans VM i hoppning. Trots att jag i stort sett redan vet hur det slutar. Damn you Facebook...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0