Två HELT olika världar

Jag satt helt försjunken i programmeringen och instuderingsuppgifterna. Kom fram till frågan "Hur initierar man bekvämt (med ett statement) en textsträng med variabelnamn text om man vill att den ska ha defaultvärdet ”Lennart” och ha plats för 30 tecken?", och hade en aning men ville ändå dubbelkolla så jag inte pluggar fel. Av gammal vana googlar jag alltid såna här saker på engelska eftersom man ofta får bättre sökresultat. Jag visste att strängar heter strings på engelska, och därför googlade jag helt enkelt "String C" (programmeringsspråket heter C). ...och får en chock när alla sökresultat är en annan typ av string. 
 
Inte nog med att jag sitter hemma och programmerar hela dagarna, jag googlar fram lättklädda bilder också. Var ska detta sluta?
Den typ av string jag egentligen var ute efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0