Slutet för SwimX S8

Gårdagen gick nog till historien vad gäller frustration. I förrgår hade vi deadline på projektrapporten för simhandskarna. I måndags skrev jag till vad som saknades i rapporten innan den skulle skickas vidare till gruppens teknikgeni så han skulle godkänna den innan vi mailade den till läraren. IGÅR smsade han och ställde frågor om hur jag gjort kalibreringen - dagen efter deadline. Det slutade med att han hade ändrat i stort sett hela rapporten och att vi skulle behöva gå igenom den en gång till för att rätta stavning och grammatik. Jag fixade en kopp kaffe, och sedan satt jag och skrev oavbrutet i 5 timmar. Det som räddade mig från att inte bryta ihop var resultatet från programmeringstentan, haha. Man vet att man känner sig stressad när man skriver tills man bokstavligen börjar svettas. Men nu är den både inlämnad och utskriven - slutrapporten för SwimX S8!
Det är förmodligen första och sista gången mitt namn kommer att stå som en av författarna till en så här tekniskt avancerad rapport... 
 
Tyvärr fick vi den inte att fungera helt. Trots att vi tjatat på handledaren huuuur många gånger som helst fick vi inte alla komponenter vi behövde i tid så allting blev utdraget och tog betydligt mycket längre tid än vad det hade behövt göra. Vi har alltså inte testat den i en simbassäng, men vi vet att den fungerar i en diskho (där vi ju inte kan prova alla funktioner...). Men vi har ändå kommit väldigt långt! Nu hoppas jag bara att handledaren godkänner oss trots att rapporten kom in en dag sent. Annars ska jag personligen se till att han blir underkänd som handledare pga. sena komponenter. Sådeså.
 
Ikväll ska vi ut och fira att vi lagt det här bakom oss genom att äta på en etiopisk restaurang! Det är vi värda alla gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0