Vavavavaldag

Idag är det valdag gott folk! Jag hoppas att alla med rösträtt traskar iväg och utnyttjar den om ni inte gjort det redan. Själv gjorde jag det igår. Känner mig fortfarande som en brottsling när jag gör nånting man måste vara över 18 för att få göra, hahaha... Jag kommer aldrig att växa upp.
 
Det är nästan så att jag längtar tills i höst när all röstning är bortgjord och folk kan börja tagga ner lite. Jag tycker faktiskt att det är lite pinsamt att logga in på facebook och se hur vuxna människor sitter och hänger ut varandra och går till personangrepp för att man tycker olika. Facebook är ett jättebra sätt att informera folk på, allt som står på facebook är sant vet ni... ;) Skämt åsido, jag tycker att det är synd att det inte används till just det - att informera. Vi lever i en demokrati där alla röstberättigade har en egen röst att göra vad tusan man vill med. Lev med det, liksom. Om Pelle vill rösta S och Agnes vill rösta M har väl båda rätt att göra det och skriva om det utan att bli kallade idioter? Här sitter vuxna och ojar sig över hur barn och ungdomar beter sig mot varandra med all mobbing och skitsnack - och sedan loggar man in på facebook och gör precis samma sak själv. Är det konstigt att världen ser ut som den gör? Skärpning nu!
 
Det fina med demokratin tycker jag är att alla får vara med och tycka, och att majoriteten "vinner". Allas röster väger lika tungt, och man röstar utifrån vad man själv tror blir bäst. Jag tror inte att någon traskar iväg till vallokalen med inställningen att "nu jävlar ska vi röra om i grytan och förstöra för Sverige, hehehehe"... Det är jättebra att man talar för "sitt" parti, men gör det med en bra inställning och respektera att andra kan tycka annorlunda.
 
Skutta iväg och rösta på vad ni tycker blir bäst, så kan vi väl komma överens om att vi beter oss som de vuxna människor vi faktiskt är efteråt?
 
Hahaha alltså de här bilderna... De har gjort hela min vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0