Var jag smart nu? Eller va?

Klockan 8 imorse hade vi den sista EMC-föreläsningen. Jag kom fram till skolan lite tidigare, och skolan var tom. "Jaja, klockan är ju bara 7.45 än så länge", tänkte jag, och vi har ju akademisk kvart och börjar inte förrän 8.15 egentligen. Tiden gick, men skolan var fortfarande lika tom. 8.10 bestämde jag mig för att smyga därifrån och plugga själv istället. Jag reser mig precis upp när jag hör "Men hej Sandra, är det bara du här?". Oh shit, läraren har sett mig. Det var bara att släpa sig in i klassrummet och sitta där på föreläsningen. Själv. Privatlektion i EMC, hell yeah.

För att läraren inte skulle stå där och känna att han pratade med sig själv försökte jag att hänga med, ställa många frågor och hålla någon typ av dialog. Ett av mina knep är att sammanfatta informationen jag får höra och återberätta den med andra ord, och gärna med någon egen liten reflektion på slutet, för då låter det som att man hänger med och vet precis vad allt handlar om.

Läraren: Här ser du att strömmen breder ut sig vid låga frekvenser, men kryper ihop tätt intill ledaren vid högre frekvenser. *Visar en bild*
Jag: Jahaaa! Men eftersom strömmens utbredning beror på frekvensen, borde det då inte bli mindre störningar i kretsarna ju högre frekvens man har? 
Läraren: *Spärrar upp ögonen och stirrar på mig. Och sedan på tavlan. Och på mig igen.* Öhhh... Det har jag aldrig tänkt på... Jag har aldrig hört talas om någon forskning som säger någonting liknande, men nu när du säger det så... Det borde vara så. *Tittar snett på mig medan han undersöker bilden på tavlan och tänker så det knakar.* Jo, det borde vara så, men eftersom det inte finns någon forskning som styrker det, vågar jag inte säga att det är så. Bra reflektion. DÅ GÅR VI VIDARE TILL NÄSTA BILD!
 
Jag missade halva kursen medan vi var i USA, men kan ändå sätta läraren på plats. En lärare som är forskare och tagit totalt 62 patent. Helt bakom flötet är jag nog inte. I've got it all in here!:
Eller så hade jag bara tur i mitt ordbajsande för en gångs skull. Det låter mer troligt. Nu ska jag plugga. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0