Ny kurs

Hej! Eller nåt.
 
Jag vet inte om det beror på medicinen eller om det är nåt annat, men jag har varit helt borta i flera dagar. Typ deprimerad för att det inte händer nåt, samtidigt som jag har för lite energi för att orka hitta på nåt. Ja, ni hör ju själva, haha... Men nu tror jag att jag är hyfsat på banan igen! Jag har inte så mycket att välja på.
 
Idag började vi en ny kurs. Jag har haft jätteångest för den sedan läraren skickade ett dokument med "information om kursen" på 12 (TOLV) sidor! Inte blev det bättre när han kom in i klassrummet i kostym heller... Som tur var släppte det ganska snabbt när man insåg att han kanske skulle jobbat på dagis istället för på ett universitet. "Nu ska vi lotta fram vilka ämnen era projektarbeten ska handla om!", sa han, tog upp en musmatta och kastade upp den i luften för att se vilken sida som landade uppåt. Framför oss stod alltså en kostymklädd man som skrattade hysteriskt medan han kastade runt en musmatta i klassrummet som han sedan sprang och hämtade. Herregud.
 
För att slippa sitta där som ett fån och låta lotten (/musmattan?) bestämma, tog jag bara ett ämne som ingen annan ville ha. Lättsamt. Nu ska jag skriva en rapport om cytologi och mikroskopi som ska lämnas in på fredag. För att vi ska lära oss att börja med saker i tid. Och sedan ska den uppdateras och förbättras ytterligare 3 gånger innan vi är klara. Och dessutom ska vi få poäng efter ett visst system där vissa saker är värda visst många poäng och andra saker ger avdrag. Varför göra det lätt för sig? Sedan baseras tentan på alla 23 rapporter. Herre min get. 
Det är väl bara att sätta igång då... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0