Hey, I miss you

Nu har mitt tålamod med filmerna tagit slut, så jag kände att jag behövde göra nåt praktiskt. Kom fram till att jag kände mig estetisk, så jag tog fram penna och papper och började rita av en saknad kompis. Jag fotade steg för steg så ni ska få se hur jag bygger upp ett ansikte. Jag hade ju ändå ingenting för mig, liksom. Jag tänker på er. Hela tiden. Herrejösses vad jag är snäll. (VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!)
Grovskiss av ansiktsformen, där jag även placerar ut var ögonen, näsan och munnen sitter på ett ungefär.
Här skissar jag in tydligare konturer. Fortfarande bara en grovskiss, men så man börjar få en ungefärlig bild av proportionerna.
Börjar alltid med ögonen av någon anledning. Misslyckas man med dem finns det ingen anledning att fortsätta antar jag. Eller nåt.
Här får näsan lite tydligare konturer och minimala skuggor, mest för att konturerna inte ska se så "hårda" ut.
Börjar skugga läpparna och fixar till ansiktsformen. Insåg typ igår att läpparna måste skuggas för att smälta in i ansiktet. Man lär så länge man lever.
När jag har den formen jag vill ha på allt (eller så nära jag kan komma iaf, hehehe), lägger jag till ögonbryn och skuggor för att få ett djup i ansiktet. Lägger även till en hårslinga så jag slipper skugga där håret ligger.
Mera skuggor och mera håååååår!
Lägger till en hals och en halsduk. Eller ja, det ska se ut som en halsduk...
Voila! Done and done. Cirkulinus en timmes arbete. Ser ni vem det är? :)))))))))))

Kommentarer
Postat av: Åsa

Väldigt likt mig känner jag!:)
Laban och jag saknar dig också!:)

Svar: Jaa det är du, haha! :)) Åh, klappa Laban från mig! :D Och alla andra också, trots att det kommer ta hela dagen ;)
Sandra

2014-03-21 @ 13:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0