DaGeNs RiDpAsS

Jag har haft en sån himla hästabstinens nu när jag varit sjuk och inte har kunnat rida. Helt sjukt. (Hehehehe...) Jag är fortfarande lite småförkyld till och från, men idag orkade jag inte vänta längre. Måste. Upp. På. Hästryggen. Och så blev det. Jag planerade in dressyrträning på ridplanen för att det skulle vara nära hem om jag skulle bli tvärslut. 
 
Vi började värma upp, och Freja kändes bra. Lite seg, men med en positiv inställning. Det märks att hon blivit riden mycket ute nu på slutet. Jag då? Det märks att jag inte ridit alls nu på slutet... Jag har ingen styrka alls i skänklar och bål, vilket ger istadiga underskänklar och sits i allmänhet. Dessutom kunde jag tydligen bara rida i ett varv. Jag fortsatte att rida som om jag red i höger varv, trots att vi bytt till vänster varv. Tappade innerskänkeln så hon blev utåtställd, kom på mig själv och lade till innerskänkeln igen men tappade då yttertygeln så hon tappade allt vad form heter, kom på mig själv och fixade till yttertygeln men tappade då ytterskänkeln så hon tappade all energi i steget. Åhhh, jag blir så less på mig själv?! Till slut gav jag upp och hoppade av. Freja gjorde sitt bästa och var riktigt fin de korta stunderna när jag hade koll på mig själv, men det var tyvärr inte ofta... Stackars Freja, det kan inte vara lätt med en pilot på ryggen som tappat allt vad ridkänsla heter. Bläääääää.

Kommentarer
Postat av: Sanna

ridkänslan din kommer igen, känner igen det. Mna har det i ryggmärgen så det sitter men att få till allt efter ett långt uppehåll går inte utan det kommer ju mer man rider =)

Svar: Jo så brukar det ju vara, men det är lika surt varje gång man kommit ifrån det lite... Speciellt när jag vet vad jag gör fel och hur det ska bli bättre men inte lyckas få till det ändå, haha :)
Sandra

2014-03-27 @ 20:56:01
URL: http://www.rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0