Ett framtidshopp

Efter några dagars ridförbud pga ryggen (hade slagit ryggraden sned) fick jag äntligen sitta upp igen igår. Började att mjuka upp med volter i båda varven, och när Brodde kändes mjuk åt båda hållen och jag kände att ryggen orkade med for vi ut en sväng mot Sörsvedje. Som av en händelse hittade vi en stig med 5-6 låga hinder uppställda, som vi råkade hoppa några gånger ;) Brodde är ju för cool, han som aldrig hoppat förut (mer än över en bom som han tyckte var för läskig för att skritta över) tog galopp självmant efter första hindret och rullade bara på längs stigen. Vi tog oss till och med igenom en trekombination där han lyckades taxera så vi fick in 3 jämna galoppsprång mellan det första och det andra hindret och 2 jämna språng mellan det andra och det tredje. När han sprungit klart på travet ska han bli min hopphäst - så det så! Det är synd att det är dåligt med klubbtävlingar nuförtiden, det vore kul att prova på en clear round eller pay & jump mot slutet av sommaren :)
Ikväll ska vi ut på en mystur till, men först ska jag iväg och hitta på dumheter med Agnetha :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Absolut ska han bli din hopphäst de skulle han gilla! =D Ja bara leta å se om du hittar nått ni kan fara på men den 27 juli är de löshoppning i mjäla så är de ingen tävling kan vi fara med grabbarna! ;)

2014-07-01 @ 21:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0