Once upon a time

Den här dagen har varit så himla bra. Jag vet inte varför då det är så mycket som har gått fel och inte blivit som jag tänkt mig, men av någon anledning har allt negativt bara runnit av mig. Efter att ha försovit mig en timme, pluggat en timme, kommit på att jag lagt upp pluggandet på fel sätt, börjat om och pluggat någon timme till, åkte jag ut till stallet. Boxen var riktigt grisig och tog en evighet att mocka, och när jag precis skulle gå och hämta Freja i hagen började det ösregna. Jag tror att någon där uppe ville jävlas med mig idag... :)
 
Jag kände att det kanske var fel dag att göra nåt komplicerat på, så istället bestämde jag mig för att nöta grunderna på ridplanen. Noggranna vägar, övergångar, galoppfattningar och volter. Vi gjorde det inte svårare än så, och det gick så himla bra! Freja var pigg och verkade tycka det var roligt trots att vi var så blöta att det rann om oss när vi kom in. I vanliga fall tycker Freja att dressyr är aptråkigt, och vill nog helst lägga sig ner och typ... dö när hon inser att vi ska vara på ridplanen, men idag kändes allt så lätt och hon var verkligen med och gjorde så gott hon kunde. Med försök till fusk, såklart. Det är ju faktiskt Freja vi pratar om... ;) Den här dagen ska jag leva länge på!
 
Nu ska jag röja upp på rummä mitt, och sen blir det pluggmode hela kvällen. I fula fårskinnstofflor och med en kopp te i ett desperat försök att få upp värmen igen. Det är så det ska göras!
...och hon levde lycklig i alla sina dar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0