Hästhästhäst

Imorse vaknade jag upp med världens träningsvärk och kände mig som en stel gammal tant, haha. Anledningen är de här filurerna:
Mulsta Kravall och Uncle Brodde! De är Lindas och Rickys travhästar som behöver lite variation från den vanliga träningen med vagn. Mulsta är som en liten ponny med djävulshorn som växer upp bakom öronen ibland, haha. Han gör aldrig nåt för att vara dum, men han har sina egna idéer lite nu och då. Man kan ju inte göra annat än att skratta åt honom, fjantpelle :)
Brodde är varmblodet, och han är inte jättemycket riden men bryr sig inte speciellt mycket över att man sitter där uppe. Han har varit sned i ryggen och är ganska ojämnt musklad, så det blir kanon för honom med en himla massa dressyrträning framöver så han blir jämnare i kroppen. Vi provade att trava några kortare bitar, och det kändes som att sitta på ett halvblod! Jag ser mycket Victor i honom, och även lite Kristallen, så vi ska nog ha mycket roligt tillsammans framöver!
 
Nu ska jag upp på mon och springa bort lite träningsvärk så jag är fit for fight för sadeln ikväll igen :) Jag har det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0