Vardag för en medicinare

Har tydligen gått runt i flera timmar med en EKG-elektrod på benet. Inget konstigt aaaaaalls...
Vi hade en EKG-labb där vi skulle göra mätningar på oss själva. Det gick väl bra, bortsett från att mitt hjärta typ... inte slår? Vi fick världens minsta pyttelilla kurva på mig och skitstora kurvor på alla andra. Jag och mitt hjärta delar nog samma filosofi - varför göra mer än man behöver?
 
Bortsett från att få svart på vitt att hela gruppen faktiskt lever (trots att min kurva visade på hjärtstillestånd ibland... Petitesser.), har jag även bokat in en ny visning av lägenheten. Jag bröt ihop och kom igen, och imorse tog jag tag i det och fortsatte maila folk som svarat på annonsen. Fick svar inom en kvart, och jag tror att det här kan bli minst lika bra! Jag håller tummarna för att hon dyker upp, haha.
 
Imorgon har jag inga föreläsningar, inga labbar, inga studiebesök - ingenting! Jag ska iväg till skolan och plugga ändå, men jag kan lägga upp dagen precis hur jag vill! Det betyder även att jag kan sitta uppe och plugga lääänge ikväll. Jag pluggar alltid bäst sent på kvällarna och på nätterna, vilket inte går så bra ihop med att börja tidigt morgonen efter. Det gäller att passa på, så upp med böckerna, fram med lite rosa te och kör hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0