Träns är för mesar

Kom precis hem från stallet, där jag och Freja gjort halsringsdebuten! Skritten och traven gick ganska bra, men i galoppen förstod hon att jag inte hade lika mycket att säga till om, haha. Där for hon runt bäst hon ville med en ryttare som bara fick gilla läget. Jag tycker ändå att det gick himla bra, vi gjorde till och med några stegs bakdelsvändning! Jag får variera halsringsridning med lite mer seriös dressyr i vinter, då får vi nog ordning på galoppen också så småningom. Men det får ligga lite på is ett tag, jag ska passa på att träna körning medan det är bar mark. Jag som inte tyckte att vi hade nånting alls att göra i våras, nu hittar jag på projekt till höger och vänster!
Jag och Freja för 1,5 år sedan, i lyxridhuset!
 
Nu ska jag ta en låång dusch, kleta in ansiktet i en ansiktsmask och göra en kopp te innan jag sätter mig och sammanfattar en av dagens två föreläsningar. Efter en natt med julklappsrim är jag inte piggast på jorden, men jag lär somna snabbt ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0