Tentadags!

Nu börjar det äntligen dra ihop sig till tenta! Jag är nog knäpp som går runt och längtar tills jag fått börja skriva, men å andra sidan vet jag att när jag väl sitter där kan jag inte göra mer än mitt bästa. Då slipper jag fundera över hur tentan ser ut - jag har den mitt framför ögonen. Dessutom kan jag kanske börja vara lite social med min stackars roomie som flyttade in i lördags. Känner mig så tråkig som inte haft tid för nåt annat än plugg och Freja... Det enda som är lite ångestframkallande är allt detta läkarspråk. Vi ska ju kunna förstå läkarna när vi börjar jobba, så vi måste lära oss alla småord för allt. Ett hematom är ett blåmärke och anestesi är sövning till exempel. Grejen är att jag tror mig kunna det mesta, men kan jag inte komma på det motsvarande ordet som vi vanliga, dödliga skulle använda är jag körd. Fördelen med den här kursen är att man bara behöver 50-60% för att bli godkänd, det är inte en ny anatomikurs där vi behövde ha rätt på allt. Det är ganska mycket på en 15-20 sidors tenta...
 
Nu ska jag se till att slänga i mig lite lunch och sedan börja bege mig mot skolan. Håll tummarna för att jag fått in alla läkarglosor!
Tentan rockas i en rosa skjorta. Business. Jag lovar att jag, om jag någon gång blir en sån där som sitter på kontor och i möten dagarna i ända, kommer att chocka alla kontorssnubbar genom att bara ha knallrosa kavajer. Syns man inte finns man inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0