"Lite mer än heltid"

Sådärja, då var första dagen gjord! Allt var precis som vanligt. Vi började med en kurs som heter Tillämpad medicinsk mätteknik, som faktiskt verkar riktigt rolig! Det är nu vi ska börja lära oss om maskinerna vi ska jobba med i framtiden. En hel del studiebesök ska göras, och även labbar där vi ska få prova på en del själv. KTHs planering är dock inte riktigt lika rolig...
 
En av de första sakerna föreläsaren sa var att "ni kommer att läsa kursen på lite mer än heltid.".
Fine, vi har läst på mer än heltid under i princip hela utbildningen, så det är inga problem.
"...vi räknar med att ni ska lägga ner 200 timmar på era studier under kursens gång.".
Jaja, det blir ju alltid en hel del eget plugg, så då drar ju timmarna iväg.
"Tentan är schemalagd till den 26/9."
Say WHAT?!?!
 
Nörden i mig räknade snabbt ut att vi alltså ska läsa 135% nu fram till slutet av september. Kursen är värd 7,5hp, vilket motsvarar 5 veckors heltidsstudier (vi har inte ens 4, då den 26 är en torsdag...). Dessutom hade jag tänkt ta tag i en kurs som jag inte orkade göra då jag började må dåligt i höstas. Det lär ju inte bli nåt av det kan jag ju säga... Just nu vet jag inte vad som ska bli mest spännande - kursen i sig, eller hur jag ska få ihop vardagen. Jävla KTH.
 
Nu är jag färdigklagad, så nu ska jag tröstdricka te och börja plugga inför den första duggan som är på fredag. Over and out. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0