Mentalt instabil och lite för positiv

Goddagens! 
 
Idag har jag fått ångra att jag var ute och sprang igår... Föreläsningen jag skulle sammanfatta tog himla mycket längre tid än jag trott, så när jag var nära att bryta ihop igår kväll gav jag upp för att fortsätta idag. Totalt tog det ungefär 6 timmar. Det är en sån himla stor skillnad på när föreläsningarna är på svenska och engelska, i vanliga fall tar det max 4 timmar. MEN nu är den klar och jag kan börja ta tag i det jag egentligen planerat att göra idag. Så här kvart i 5 på eftermiddagen... Det blir nog en sen kväll ikväll också!
Man brukar säga att gränsen mellan att vara ett geni och en idiot är hårfin, och det stämmer nog. När jag är klar med min utbildning kommer jag att betraktas som välutbildad och skitsmart - men kommer nog vara redo för att läggas in på psyket :))))))))))))
 
Det är så roligt att jämföra plugg med min roomie, hon pluggar ju också men på en annan utbildning med en helt annan inriktning. När hon har eget arbete en dag säger hon "åh vad skönt, då kan jag sova ut!", medan jag tänker "åh vad skönt, då hinner jag få saker gjorda!" - och kliver upp samma tid som vanligt. Just nu känns det som att allt är kaos, men på något sätt brukar jag alltid kunna reda ut det. Jag tror att min (ibland lite för) positiva inställning till saker ställer till det för mig. "Läsa en kurs på mer än heltid, och läsa in två kurser till utöver det? -Jajjemän!
Kan ingen komma hit och typ... strukturera upp mitt liv? 
Tack på förhand!
Mvh,
Mentalt instabil och lite för positiv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0