Internationell skoldag

Dagens föreläsning var på engelska, vilket kanske inte bidrog till jättebra anteckningar. Man försöker rafsa ner allt hon säger, vilket då skrivs på engelska, medan man samtidigt funderar själv och skriver ner det man kommer fram till på svenska. Någonting säger mig att det kommer bli jobbigt att skriva om och strukturera upp mina anteckningar efter det här... Men det var himla roligt med ett annat språk ändå, vi struntade i svenskan på rasterna och töntade på med engelskan istället. Stackars Dilja, som verkar tro att jag är så seriös jämt, lurade jag i en himla massa påhittade ord.
 
Dilja: Sandra, hur säger man räcka på engelska?
Jag: I vilket sammanhang?
Dilja: Jag ska fråga henne om hon kan räcka mig min jacka.
Jag: Jahaaa, ja men då heter det reak!
Dilja: (går fram till Katie och säger med ett dödsseriöst ansiktsuttryck) Excuse me, could you reak me my jacket?
Katie tittar på henne som om hon vore dum i huvudet och jag skrattar så tårarna sprutar. Jag lär få igen det om jag känner Dilja rätt...
We need to sikta in strålningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0