Ett steg i rätt riktning

Jag blev sadelägare idag!
Det är väl klart att hoppryttarn ska ha en dressyrsadel! ...till min häst jag ännu inte äger. Äsch, petitesser... Vanliga hästägare provar ut en sadel som passar sin häst, jag får prova ut en häst med en rygg som passar min sadel. För att inte riskera att gå och bli dressyrnörd på heltid fick jag även med mig en sadelgjord med magplatta hem. Jag har ju hört att dressyrhästar ska ha höga benlyft :))))))
Skämt åsido, jag fick dem av Åsa i stallet. Hon hade i sin tur fått dem av Cribba, som har Nisse och stod i stallet förut. De passade inte Åsas häst Dugur så hon tänkte kasta bort dem. Grejerna är långt ifrån nyskick, men fullt funktionsdugliga så jag tyckte att det var onödigt att slänga bort det. Nisse är ju ett stort halvblod, så jag tänkte ta hem sadeln och prova på Berta i jul. Passar den inte har jag kvar den som slit-och slängsadel till min framtida unghäst :) 
Jag och Nisse i vintras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0