Utökat sadelförrådet

Idag blev jag ännu en sadel rikare! Åsa i stallet hade en till dressyrsadel hon inte ville ha, så jag fick den också. Snart kan jag börja extraknäcka som sadelförsäljare. Eller nåt. 
Det blev ingen ridning idag då Frejas ägare måste ha blandat ihop dagarna. Hon var ute och körde när jag kom dit. Det hade inte skadat om jag ridit en stund när de kommit tillbaka, men jag var egentligen inte jättetaggad på att rida idag så jag smorde upp den bomlösa sadeln vi lånar av Gunilla och mockade ur Frejas boxgrannes box innan jag vände och åkte hem igen. Nog för att jag som sagt inte var så taggad på att rida, men det kändes himla drygt att köra bil de totalt 6 milen för ingenting. Det tar alltså nästan 1,5 timme att köra fram och tillbaka till stallet i stockholmstrafiken. Åhh, så himla less.
 
Nu ska jag träna lite själv istället för att kompensera den uteblivna ridningen (och all mat jag lyckats få i mig i helgen, det känns som att jag gått upp 5 kilo på 2 dagar!), och sedan tar jag tag i mattepluggandet. Med hjälp av lite te och tända ljus på min nya byrå (som nu är helt svart, haha...) ska jag nog lyckas få det att bli en mysig kväll ändå. Trevlig söndagsångest allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0