Rensar huvudet

Någonting som har blivit viktigt för mig är att ibland bara få koppla bort allting som har någon betydelse och ägna tiden åt någonting som egentligen är helt värdelöst. Jag måste få göra nåt som inte har någonting alls med prestation att göra. Hela mitt liv är just nu uppbyggt kring att jag ska prestera. Jag ska lära mig det ena efter det andra, sluka böcker, göra uppgifter och hela tiden ligga före föreläsarna i planeringen för att kunna ställa rätt frågor vid rätt tillfällen. KTH är tufft, och extra tufft blir det när dagarna blir kortare och kortare. 
Värdelöst, men himla roligt, tidsfördriv.

Tur för mig att jag har en himla massa kul att se fram emot de närmsta veckorna :) Imorgon har vi kombinerad inflyttningsfest/födelsedagsfirande. Tobias har flyttat och Erik fyller år. På lördag tar jag sikte mot Globen och hästsportmässan. Nästa helg har vi luciafirande i stallet, där jag och Freja ska leda en kadrilj tillsammans med Åsa och Dugur. Jag är redan barnsligt förväntansfull över att få lära mig programmet och få visa upp det (inför en publik på typ... max 5 pers...). Sedan måste jag ju in på julmarknaderna i stan också! Tumme upp för att det snart är december, wihoooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0