KTH är genomskådat

Vad är matte för ämne egentligen? "Nu ska vi räkna med imaginära tal. Det kallas imaginärt eftersom vi föreställer oss att de finns. De finns inte på riktigt." Men varför ska man räkna ut dem om de inte finns?! Ibland tror jag att KTH inte är en skola, utan ett mentalsjukhus. "Vi sysselsätter dem med uppgifter som inte går att använda i verkligheten för att de ska glömma omvärlden.", typ. När man visat att man släppt omvärlden totalt (dvs. har blivit godkänd på alla tentor), dumpas man på någonting de kallar arbetsplats. Där får de en att tro att allt man gjort under kurserna (behandlingarna...?) kommer till användning. Allt för att lura oss som de så vackert kallar "studenter". KTH trodde att de kunde lura mig. Men inte det! Jag har genomskådat dem. Och det med besked!

Efter den helt mentalt friska analysen återgår jag till min matte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0