Inspirerad

Att försova sig över en timme men ändå lyckas komma i tid är en bedrift. Ibland är jag himla glad att jag är så pass seg på morgonen i vanliga fall att jag måste kliva upp extremtidigt. Då har man tid med en timmes försovning ibland. 
 
Idag sitter jag och Phatcharin och pluggar matte inför kontrollskrivningen på måndag. Blir man godkänd på den får man några extra poäng på tentan. Min relation till matte ändras hela tiden. Vissa dagar är det verkligen roligt (ni som inte börjat oroa er för min mentala hälsa än - det är dags nu), men dagar som idag har jag mest bara lust att strypa den som kom på alla dessa regler. När kommer jag att använda derivatan av arcsinx i framtiden? Vavava?
 
Jag är inne i en sån där period när jag vill göra nånting kreativt. Allt från att rita och lära mig spela gitarr (var kom det ifrån?) till att baka. Jag kan sitta och titta på kakor och tårtor och allt möjligt i evigheter, och det bara kliar i fingrarna på mig. Inte för att jag är speciellt sugen på att äta det själv, utan det är själva bakningen som lockar. Jag hoppas att det håller i sig till jul, då ska jag damma av mammas gamla gitarr och göda upp familjen med kakor och bullar. De kommer alltså både att bli döva och få Diabetes typ 2. Lovande jul.
Hur inspirerande är inte det här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0