För jag har fritid!

God morgon!
 
Jag är mitt uppe i min första lediga helg på 2 månader. Den kom minst sagt lägligt! Det bästa av allt är att jag gjort det jobbigaste den här terminen. Jag hade planerat att läsa hela mattekursen nu den kommande perioden, men då gjorde de om planeringen och lade halva kursen under den första perioden och andra halvan av kursen under den andra perioden. De första 25% (och ytterligare några procent från programmeringen) fick jag då läsa utöver den dryga heltiden vi redan läste från början, så de kommande 25% kommer jag att läsa utöver halvtidskursen som går nu fram till jul. Jag kommer alltså att gå ner från runt 150% till 75%. Underbart! Känner jag KTH rätt kommer jag säkert att behöva lägga ner en heltid ändå, men det känns ändå överkomligt. Jag kan äntligen andas ut och känna att jag lyckades ro allt i land. 
 
Planen är nu att jag ska komma igång med träningen igen. Vet ni hur mycket muskler man tappar på två månader?! Jag kan nu officiellt börja kalla mig själv för degklumpen... Det känns som att jag har en rolig period framför mig, trots att båda kurserna kommer att vara svåra. Planen för idag är att först sleva i mig en skål blåbärsmuffinsgröt (återkommer med resultat...) till Pretty Little Liars och sedan åka ut till Freja. Där kan jag stanna hela dagen om jag vill. För jag har fritid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0